Welcome Guest! To enable all features please Login. New Registrations are disabled.

Notification

Icon
Error

2 Pages12>
Options
Go to last post Go to first unread
Offline Petar Kozina  
#1 Posted : Wednesday, November 12, 2008 3:50:37 AM(UTC)
shparoga

Rank: New member

Groups: Član Fotosofije
Joined: 11/10/2008(UTC)
Posts: 2

Vječno je moje pitanje, do koje mjere je obrada fotografija prihvatljiva.

Vrludajući po siteu, lako se može zaključiti kako su vecina dobro ocijenjenih fotografa ujedno i jako dobri postproducenti. Baratanje Photoshopom i ostalim sličnim alatima itekako je složena vještina. Nije lako ZNATI raditi u Photoshopu, ZNATI na koji način i kada koristiti sve njegove alate i funkcije, njegove bezbrojne mogućnosti.

Photoshopom i sličnim alatima mijenjamo fotografije koje su po definiciji zaustavljeni trenutak stvarnosti. Je li to na neki način nepristojno zadiranje u izvornu čar fotografije i u ono zašto je ona uopće nastala i godinama kasnije činila jednu točno određenu sferu vizualne umjetnosti?

Podrazumijeva li mijenjanje fotografije nužno i mijenjanje stvarnosti? Izlazi li na taj način promijenjenjena fotografija iz te svoje sfere vizualne umjetnosti zalazeći možda u područje dizajna? Je li fotografov zadatak fotografirati ili biti dizajner ili pak jedno i dugo?

Možda je fotografska umjetnost dosegla tu razinu razvoja u kojoj je važnija konfiguracija kompjutora nego "oko". Zar bih trebao reći: "Ako ja nemam oko za trenutak, lako ću i od najobičnije fotografije napraviti neviđeno."

Ako je obrada ipak nužna, do koje je mjere onda prihvatljiva?

Može li ikako "sirova" fotografija stati rame uz rame sa bolno obrađenom? Zar kvalitetan trenutak ne vrijedi čak ni toliko koliko i vještina korištenja kompjutorskog alata za bitmap obradu slika?

Je li trenutak izgubio utrku s Photoshopom?

Wanna join the discussion?! Login to your Fotosofia Forum forum account. New Registrations are disabled.

Offline Nikica Jeftic  
#2 Posted : Friday, November 14, 2008 2:51:01 PM(UTC)
nixpix

Rank: Advanced Member

Groups: Član Fotosofije, Fotokomentator, MobNajFoto, TaggingAdmin
Joined: 4/16/2008(UTC)
Posts: 322

Was thanked: 20 time(s) in 16 post(s)
Petre, tema etike obrade slika je dosta cesta tema medju fotografima i ja osobno mislim da joj se pridaje previse znacaja a uz to se i zanemaruju cinjenice. Kao prvo, ne postoje neobradjene slike. Vec samim cinom odabira ekspozicije, blende, topline boja, itd. utjecemo na rezultat. Umjetno osvjetljenje je isto tako intervencija "stvarnost". Sto se tice postprodukcije ona je prisutna od samog pocetka fotografije i koristili su je SVI poznati fotografi. Od selektivnog osvjetljavanja filma pri razvijanju, rezanja kadra, saturacija boja, preklapanje slojeva, selektivna ostrina, itd. sve su umijeca "starih majstora". Danas se samo promijenilo to sto je post produkcija puno laksa, puno raznovrsnija i stoga dostupna svima. Ja mislim da je to super jer omogucava ljudima da u potpunosti razviju mastu. Cijela prica me podsjeca na veliku buku koju su u muzici proizveli synthesizeri 70-ih godina. E sad gdje je granica fotografije i grafike... mislim da je zbilja tesko reci. Dal je uopce bitno....
Offline Petar Kozina  
#3 Posted : Sunday, November 16, 2008 2:37:17 PM(UTC)
shparoga

Rank: New member

Groups: Član Fotosofije
Joined: 11/10/2008(UTC)
Posts: 2

Nikice, u potpunosti se slažem. Mašti nikad dosta sredstava za izričaj. Ali zato sam i započeo s ovom temom jer se vječno pitam gdje prelazim granicu kad obrađujem fotografiju. Ovakve teme uvijek se zaključe na neodređeno: uvijek ostane pitanje, bez konkretnog odgovora. Dokle je mogu obrađivati a da to još uvjek bude fotografija, a ne dizajnerski proizvod. Za mijenjanje kontrasta, svjetline, dodavanje slojeva, desaturiranje, rezanje formata i sl. moglo bi se kazati da je to na neki način popravljanje fotografije u vidu dobivanja onog što se htjelo dobiti. Je li, na primjer, multipliciranje jednog objekta na slici i njegovo transformiranje u neke neprirodne oblike, a sve u svrhu samo dobivanja nečeg što nitko do sad nije "obradio" iako je motiv i konačna ideja "izlizana", je li to fotografija ili dizajnerski proizvod? Je li desaturiranje color fotografije na kojoj se line tool-om dodaju deseci horizontalnih i vertikalnih crta te potom jedan od dobivenih pravokutnika, koji čine te crte, oboji u zeleno, je li to još uvjek fotografija ili dizajnerski proizvod namjenjen nekoj reklamnoj kampanji ili možda web-designu? Ovdije treba dobro razlikovati uništavanje fotografije kičenjem svime i svačime kad ona ne spada više ni u što, od onog kad fotografija nekom količinom obrade može postati dizajnerski proizvod. Ja bar tako mislim. Mislim, također, da ne postoji količina stvari koje se ne bi smjele učiniti, već da postoji ONO NEŠTO, što kad se na fotografiji učini, od nje napravi nešto do čega sam mogao doći i koristeći sve samo ne fotoaparat. Na primjer, mogao bih staviti jedan od svojih 3D rendera neke poznate zgrade koju sam nacrtao u nekom od 3D programa te reći kako je to stvarna fotografija samo što je na njoj primjenjen neki bolesni filter. Te slike zaista izgledaju prerealno da bi itko i zamjetio da je to kompjutorski render. Ali to je samo dizajnerski proizvod.
Offline Nikica Jeftic  
#4 Posted : Sunday, November 16, 2008 11:23:56 PM(UTC)
nixpix

Rank: Advanced Member

Groups: Član Fotosofije, Fotokomentator, MobNajFoto, TaggingAdmin
Joined: 4/16/2008(UTC)
Posts: 322

Was thanked: 20 time(s) in 16 post(s)
Da, kuzim tvoju dilemu Petre ali zbilja mislim da je nemoguce povuci cistu liniju izmedju fotografije i fotografskog dizajna ili na kraju krajeva 100 drugih slicnih zivotnih slucajeva. Svaki covjek treba odrediti sam svoje parametre koji su u skladu sa njegovim principima i zivotnim okolnostima. Ako radis izricito za sebe mozes s lakocom sam povuci crtu ali ako radis za klijente ili "umjetnicku" javnost onda cesto moras pazljivo promatrati tokove i podesavati se njima. Ja osobno vrlo lako prelazim granice fotografije i grafike jer mi je jedini poriv slobodni vizualni izrazaj ali isto tako shvacam da kad bih zivio od fotkanja da bih trebao raditi kompromise.
Offline Marko Marinković  
#5 Posted : Wednesday, November 19, 2008 4:33:19 AM(UTC)
marko marinkovic

Rank: Advanced Member

Groups: Član Fotosofije, Fotosof
Joined: 8/4/2008(UTC)
Posts: 278

Was thanked: 1 time(s) in 1 post(s)
Svaki alat koji na kraju daje nekakvu autoru pozeljnu artisticku rezultantu - odobravam (naravno, s rezerviranim etickim nacelima)

Ukratko stereotipno receno - cilj opravdava sredstvo :)

Naime, prije par godina sam vidio umjetnicki rad, tema nevinost...sastoji se od platna sa dvije male epruvetice, jedna sa spermom, druga s krvlju...sami dodite do zakljucka
Offline Goran Krajnovic  
#6 Posted : Wednesday, November 26, 2008 2:17:11 PM(UTC)
Zed

Rank: Member

Groups: Član Fotosofije
Joined: 4/16/2008(UTC)
Posts: 7

Nikica je potpuno u pravu. Obrada fotografije datira skoro od njenih samih početaka...tako su čak i neke jako poznate fotografije ustvari dosta komplicirana i "duboka" obrada!

Offline Vinko Jovanovac  
#7 Posted : Monday, May 25, 2009 5:17:48 AM(UTC)
Inguan

Rank: Member

Groups: Član Fotosofije
Joined: 5/23/2009(UTC)
Posts: 23

Svi znao da savršenstvo ne postoji, koliko god htjeli nema ga
pa tako i fotografija,No evo jednog slučaja, Ja sam trebao imati svoju prvu izložbu u Italij u petom mjesecu 09 no kad sam im poslao slike, rekli su da su obrađene i da oni hoće samo neobrađene.... Onda sam imao ponudu za Čakovec i pošaljem ne obrađene i dobije odg, onako privatno pa zašto nisu obrađene tj. dovršene..

Vrlo laka pouka... Mislim da je stvar ukusa :)
Offline Igor Pisačić  
#8 Posted : Monday, May 25, 2009 9:16:18 PM(UTC)
pisacic

Rank: New member

Groups: Član Fotosofije
Joined: 3/13/2009(UTC)
Posts: 3

mozda je najbolje krenuti od postavke da su ukusi razliciti, kao i pogledi na umjetnost, sto se moze primjeniti i u ovom slucaju. osobno svoje fotke, kod kojih podesim kakvu ostrinu, saturiram ili desaturiram boje, ne smatram nekom manipulacijom. a one kod kojih se uzima nebo jedne fotke pa se zalijepi na pejzaz druge fotke s kravom iz trece-e to je za mene vec digitalna umjetnost, odnosno svaka fotografija na kojoj bih na "neprirodan" (ajmo tak rec) nacin intervenirao u prvobitnu kompoziciju nekim novim elementom. ili pak brisao neki postojeci pa ga nekim drugim zamjenio. istom takvom manipulacijom bih i nazvao komad fotopapira na koji se projiciraju dva negativa u svrhu dobivanja nekog efekta duple ekspozicije ili slicno. eto :-D
Offline Borna Čavrag  
#9 Posted : Monday, May 25, 2009 11:12:31 PM(UTC)
BCavrag

Rank: New member

Groups: Član Fotosofije
Joined: 4/15/2009(UTC)
Posts: 2

mozda je cak bolje pitanje je li stvarno bitno? nekako imam danas da je puno veci problem od digitalne obrade rasprava o tome sto je "prava" fotografija... je li onda crno-bijela? je li "sirova"? moze li biti slikana mobitelom? mora li biti slikana slrom?

osobno mislim da se tim pitanjima daje puno previse vaznosti. osobno fotografiju izrazajnim sredstvom, i ako se ja mogu izraziti kroz digitalnu obradu, kroz postavljanje svjetala, kroz odabir kuta, kroz polijevanje vode po cijeloj sceni, nije uopce bitno...

mozda bi bilo bolje kada bismo vise vremena proveli za fotoaparatom, a manje u raspravama oko toga sto su "prave" fotografije, a sto su neki cross-overi.

a da se vratimo na temu, u cemu je razlika izmedu recimo slike nekog fraktala crtanog u fotošopu i recimo duge ekspozicije neke ceste. vidimo li mi stvarno duge crte u bojama kad idemo po cesti? u cemu je onda razlika?
Offline Vinko Jovanovac  
#10 Posted : Monday, May 25, 2009 11:21:13 PM(UTC)
Inguan

Rank: Member

Groups: Član Fotosofije
Joined: 5/23/2009(UTC)
Posts: 23

[Q]Vječno je moje pitanje, do koje mjere je obrada fotografija prihvatljiva.

Vrludajući po siteu, lako se može zaključiti kako su vecina dobro ocijenjenih fotografa ujedno i jako dobri postproducenti. Baratanje Photoshopom i ostalim sličnim alatima itekako je složena vještina. Nije lako ZNATI raditi u Photoshopu, ZNATI na koji način i kada koristiti sve njegove alate i funkcije, njegove bezbrojne mogućnosti.

Photoshopom i sličnim alatima mijenjamo fotografije koje su po definiciji zaustavljeni trenutak stvarnosti. Je li to na neki način nepristojno zadiranje u izvornu čar fotografije i u ono zašto je ona uopće nastala i godinama kasnije činila jednu točno određenu sferu vizualne umjetnosti?

Podrazumijeva li mijenjanje fotografije nužno i mijenjanje stvarnosti? Izlazi li na taj način promijenjenjena fotografija iz te svoje sfere vizualne umjetnosti zalazeći možda u područje dizajna? Je li fotografov zadatak fotografirati ili biti dizajner ili pak jedno i dugo?

Možda je fotografska umjetnost dosegla tu razinu razvoja u kojoj je važnija konfiguracija kompjutora nego "oko". Zar bih trebao reći: "Ako ja nemam oko za trenutak, lako ću i od najobičnije fotografije napraviti neviđeno."

Ako je obrada ipak nužna, do koje je mjere onda prihvatljiva?

Može li ikako "sirova" fotografija stati rame uz rame sa bolno obrađenom? Zar kvalitetan trenutak ne vrijedi čak ni toliko koliko i vještina korištenja kompjutorskog alata za bitmap obradu slika?

Je li trenutak izgubio utrku s Photoshopom?[/Q]
Ne bi trebalo biti bitno dokle s obradom
Neko dali smo pokazali obradom/ne obradom ono sto smo htjeli
Jer ipak na kraju se radi o slici :)
Offline Željko Milaković  
#11 Posted : Tuesday, May 26, 2009 12:43:44 PM(UTC)
YohMah

Rank: Advanced Member

Groups: Član Fotosofije, MobNajFoto
Joined: 2/10/2009(UTC)
Posts: 134

Thanks: 2 times
Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
Izuzetno zanimljiva i konstruktivna rasprava.Samo,vjerovatno,rasprava bez kraja...Slažem se s tobom Vinko,bitno je ono što si htio izraziti,pokazati fotkom a ne nivo obrade,manipulacije.Tako je pretpostavljam u svakoj umjetnosti.U večini slučajeva ja i ne želim da moja fotka bude ono što je vidio objektiv,nego želim da bude ono što sam vidio ja,ili sanjao,ili stvorio u mašti...Obično su največi protivnici digitalnih obrada fotki ljudi koji si nisu dali truda naučiti osnove rukovanja programima za obradu.
Offline Vinko Jovanovac  
#12 Posted : Tuesday, May 26, 2009 1:04:43 PM(UTC)
Inguan

Rank: Member

Groups: Član Fotosofije
Joined: 5/23/2009(UTC)
Posts: 23

da istina ide u naočigled to i ne treba sve biti obrađeno, nego ono sto želimo, hoćemo i znamo tom slikom pokazati, znaci bitno je jeli dovoljno samo slikati i misliti da će biti jasno sto si htio reci s njom ili je potrebna mašta tebe i vještina programa da dobije to, i dali je to onda gotovo i jeli slika manje vrijedna ili više...
P.S. Sorry ako idem dalje i dublje ili skrećem s teme
Offline Ivo Puniš  
#13 Posted : Monday, June 01, 2009 2:52:48 PM(UTC)
ipunis

Rank: New member

Groups: Član Fotosofije
Joined: 5/7/2009(UTC)
Posts: 1

Teško je puvući granicu ali mislim da postoji a to je da li je fotografija "napisana", "nacrtna" ili "naslikana" svjetlom ili je to isto učinjeno kistom, špatlom ili mišem.

Da ne bi neko mislio da apriori odbacujem ili osuđujem ovaj drugi način dolaženja do rezultata. To je apsolutno ranopravna tehnika u vizualnom izražavanju, dapače čak i jako sviđam neke uratke, no samo je ono prvo fotografija.

Čak iako će netko reći da je baza i onog Photoshoperskog nacina isto fotografija, podsječam da je i baza skoro svih portreta (uljem, pastelom ...) u današnje vrijeme isto tako fotografija pa ih ipak ne zovemo fotografijom.
Offline Iva Petrović  
#14 Posted : Monday, June 01, 2009 3:55:38 PM(UTC)
Iva Petrović

Rank: Advanced Member

Groups: Član Fotosofije, MobNajFoto
Joined: 10/1/2008(UTC)
Posts: 65

Thanks: 3 times
Ma koliko se opirali obradi, pojava novih programa čini čuda od fotografije, a ljudi vole "čuda". Svi procesi dobivene konačne foto ~ kreacije su razna foto umijeća, samo sa različitim pomagalima. Ko što preferira, što mu leži, neka bude u tome. Imati averziju prema fotografiji dorađenu kroz razne foto programe je neprihvaćanje drukčijih pogleda i vizija. Uvijek podržavam nove inovacije, kako u načinu rada tako i u idejama.
Jedan suptilan način razvitka vizualnih vijuga. :-)
Offline Vinko Jovanovac  
#15 Posted : Monday, June 01, 2009 11:14:26 PM(UTC)
Inguan

Rank: Member

Groups: Član Fotosofije
Joined: 5/23/2009(UTC)
Posts: 23

[Q]Ma koliko se opirali obradi, pojava novih programa čini čuda od fotografije, a ljudi vole "čuda". Svi procesi dobivene konačne foto ~ kreacije su razna foto umijeća, samo sa različitim pomagalima. Ko što preferira, što mu leži, neka bude u tome. Imati averziju prema fotografiji dorađenu kroz razne foto programe je neprihvaćanje drukčijih pogleda i vizija. Uvijek podržavam nove inovacije, kako u načinu rada tako i u idejama.
Jedan suptilan način razvitka vizualnih vijuga. :-)[/Q]

da traži se novo i ono čudno i drugačije a to bas dobivamo obradom, a sada dokle ici s njom, pa sigurno do onoga djela dokle pokazuje ono sto ste zamislili, htjeli ili vidjeli :)
Offline Borna Čavrag  
#16 Posted : Monday, June 01, 2009 11:44:08 PM(UTC)
BCavrag

Rank: New member

Groups: Član Fotosofije
Joined: 4/15/2009(UTC)
Posts: 2

a je li onda "prava" fotka samo RAW ili se moze korigirat ekspozicija, dodat saturationa ili prebacit u crno-bijelo?

ja uokolo ne vidim svijet crno-bijelo, pa nitko ne govori da to nisu fotografije. i prije pojave photoshopa su postojale mnoge tehnike obrade u tamnoj komori, pa i sama duzina razvijanja i kemikalije koje se koriste u razvijanju.
Offline Vinko Jovanovac  
#17 Posted : Wednesday, June 03, 2009 1:32:24 AM(UTC)
Inguan

Rank: Member

Groups: Član Fotosofije
Joined: 5/23/2009(UTC)
Posts: 23

prava bi bila ona koja je iz oka vidljiva...A i to je pitanje dali je prava :)
Offline Željko Milaković  
#18 Posted : Wednesday, June 03, 2009 4:23:33 PM(UTC)
YohMah

Rank: Advanced Member

Groups: Član Fotosofije, MobNajFoto
Joined: 2/10/2009(UTC)
Posts: 134

Thanks: 2 times
Was thanked: 2 time(s) in 2 post(s)
da ali ono što vidi oko i ono što vidi senzor nije isto...koja je prava?....promjeni objektiv,več je drugačije...moje i tvoje oko ne vidi isto..koja je prava?...ona koja odražava moje viđenje prizora i ne mora biti ni slična onome što je vidio fotić...obrada počinje već i prije klika,samim odabirom postavki aparata a nastavlja se nakon klika u samom aparatu..kada smo fotku prebacili na komp ona je več digitalno izmanipulirana..ja ju svojom obradom pokušavam napraviti što sličnijom mome doživljaju prizora na fotki...a taj doživljaj može biti potpuno drugačiji od nečijeg drugog...
Offline Iva Petrović  
#19 Posted : Wednesday, June 03, 2009 7:17:28 PM(UTC)
Iva Petrović

Rank: Advanced Member

Groups: Član Fotosofije, MobNajFoto
Joined: 10/1/2008(UTC)
Posts: 65

Thanks: 3 times
zar to nije čarolija?
bezbroj raznolikosti u bezbroj foto kreacija :-)
Offline Vinko Jovanovac  
#20 Posted : Thursday, June 04, 2009 12:30:53 PM(UTC)
Inguan

Rank: Member

Groups: Član Fotosofije
Joined: 5/23/2009(UTC)
Posts: 23

Dakle možemo reci da prava ne postoji i da je sam odabir postavki već čarolija koja je nama na izbor i želju, i odmah idemo na to s obradom... Mi smo čarobnjaci a čarobni štapić je naš fotoaparat i tako je naša želja i izbor a ponajviše ukus dokle i koliko s obradom. Jer ukusa ima trista (:
Users browsing this topic
2 Pages12>
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.

Fotosofia theme
Powered by YAF.NET | YAF.NET © 2003-2017, Yet Another Forum.NET
This page was generated in 0.400 seconds.